BANANOWIEC



Banany -"owoce sezonowe w listopadzie"- tak usłyszałam od znajomej- hmm ..ciekawe......
Ciasto pychotliwe, nie jest suche i może stać w lodówce nawet 4 dni, a im dłużej stoi tym jest smaczniejsze- ja jednak jestem amatorką  gorącego :)

SKŁADNIKI:
110 ml oleju
20 dag cukru- można połowę dać brązowego
2 jajka
3-4 banany przejrzałe
26 dag mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
orzechy i rodzynki- 1/2 szklanki
olejek pomarańczowy  

WYKONANIE:
W mikserze połączyć cukier i olej


Dodać jajka- ubijać 1 minutę


Mąkę wymieszać z proszkiem i sodą i połowę dodać do miksera- ubijać 1 minutę
Dodać pokrojone banany i resztę mąki - ubijać 3 minuty
Dodać rodzynki i orzechy- wymieszać łopatką

Przelać do wysmarowanej i wysypanej mąką formy, ja robię to na papierze do pieczenia
Piec 90 min w temp. 160*C
Ja piekę w elektrycznym piekarniku na dolnej grzałce 60 min a potem daję na górną i piekę na samej górnej 30 min.

Komentarze

Popularne posty